top of page

Blog: Ship takeover Cuba

Heyy daar ben ik weer,

De afgelopen dagen heb ik zooooo veel gedaan en gezien! 18-3 kwamen we aan op Cuba maar we konden nog niet aan land omdat we eerst door de controle heen moesten. Er kwam zelfs een super schattig hondje aan boort om te zoeken voor drugs.

Om een beetje in de Cuba sfeer te komen kregen we in de avond Cubaanse salsa les van Judith (de kok). Het was echt super leuk! 19-3 konden we voor het eerst aan land op Cuba! We gingen de stad Santiago in. Er was een aantal dagen een muziekfestival dus onze timing was perfect! De stad was zo leuk! Overal gezelligheid, kleur, muziek, mooie auto’s, gezellige mensen en nog veel meer. Naar Cuba moet je echt gaan voor de cultuur en Jamaica voor de natuur. We hebben een aantal optredens gezien bij een soort open podiumpje. Wauw wat een goede muzikanten. Het maakte me zo vrolijk! Later gingen we ook nog naar een groter gebouw en daar gingen we zelfs dansen met de Cubanen. Het was echt geweldig. Ikkannogzoveelmeervertellenoverdezestadmaardaarisdezebrieftekortvoorhelaas.

20-3 gingen we weer aan land. We maakte een wandeling van een uur en kwamen uit op een strandje. Ik vond het echt heerlijk om even lekker zo’n wandeling te maken ook al was het super warm. Daar hebben we even gelegen en toen gingen we weer terug met de tenders.

21-3 begon de 1e ronde van de scheepsovername. Ik heb gesolliciteerd op deckhand en scheepsarts. Ik ben voor allebei aangenomen! Ik ben dus beide rondes deckdoc. Om 6 uur vertrokken we richting Cayo de Grande. Dat is een onbewoond eilandje onder Cuba. We hebben we ongeveer 2 dagen over gedaan. Tijdens de dagen op zee was dus de eerste ronde ship takeover. Ik had steeds wacht van 12 tot 3 (’s nachts en ’s middags). 6 uur per dag dus. Tijdens deze wachten moesten we zo veel doen. We namen namelijk echt de taken van de crew over. Super gaaf om echt een rol te hebben.

23-3 kwamen we aan op het onbewoonde eiland! We gingen daar survivallen. In de ochtend had ik mijn schoolwerk afgerond dus ben nu helemaal klaar! Het water was zo mooi blauw/groen. Toen we een mooie plek hadden gevonden gingen we hutten bouwen. Onze tent/hut iets was echt super goed gelukt. We hadden een kampvuur gemaakt en we gingen BBQ’en in de avond. Het was echt super gezellig en gaaf. Helaas ging het tijdens de BBQ zo hard regenen dat alles helemaal nat en koud werd. Later op de avond moesten we dus toch teug naar de boot. Onze hut was wel echt goed want het was de enige die water dicht was en heel veel mensen gingen er onder schuilen hahaha. Ikwileigenlijknogzoveelmeervertellenmaardatkannuhelaasnogniet (de toegestane woorden zijn op). Zondag kom ik alweer terug! Supergekideedathetgewoonechtbijnaisafgelopen…

Liefs en knuffels,

Tam

EIND BERICHT

Note: omdat we behalve de wekelijkse mail geen contact met Tam hebben, helaas geen actuele foto's. Die volgens vast als ze terug is.


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page