top of page

Sint Maarten》Martinique; genieten, avontuur, heimwee en zeeziek

Hey hey allemaal, De eerste week zit er alweer op. We zijn van Sint Maarten naar Martinique gevaren. Ik vond deze week heel erg indrukwekkend maar ook heel erg moeilijk en zwaar. Ik heb best veel heimwee gehad maar dat wisselde af met momenten dat ik me goed voelde en erg genoot. Vooral de excursie van 24-2 was tot nu toe echt een hoogtepunt. Nadat we aankwamen op Sint Maarten gingen we meteen aan boord. Daarom was het super leuk om na een paar dagen echt een keer aan land te gaan. Vanaf een afstandje zagen de eilanden er al prachtig uit maar op het land zelf is het nog veel indrukwekkender. We gingen aan land bij Martinique. Het was heel erg grappig om te merken dat je lichaam echt weer moet wennen aan het stilstaan terwijl je eerst zoveel moeite had met de bewegingen van de boot. Mijn evenwicht was echt super slecht en ik kon niet normaal stilstaan. Aan land kregen we een rondleiding met uitleg van één van de docenten, Maurits. Het was heel interessant om te horen en zien. We zagen veel van de cultuurmix van het eiland maar ook van de verwoestingen na de vulkaanuitbarsting van vorig jaar. Daarna kregen we vrije tijd. We hebben een heel stuk gelopen over het eiland. Bij een snackbarretje kochten we lekker een ijsje. Met uitzicht op het water, de zeilboten en onder palmbomen zaten we op een randje lekker te genieten. Het was echt heel erg mooi! We liepen nog een stukje tussen de bevolking. Over het algemeen is het eiland vrij arm en onontwikkeld. Sommige huizen zagen er zo gammel uit dat je je echt afvroeg hoe mensen er in leven. Met de tender bootjes gingen we weer terug naar de boot terwijl de zon onder ging. Het was een prachtig gezicht en ik heb hele mooie foto’s kunnen maken. Ik heb echt van de excursie genoten.

Dit soort momenten doen mij echt goed en herinneren me er aan hoe graag ik hier wil zijn en hoe saai thuis is. Tot nu toe vind ik het zeilen zelf nog niet zo heel leuk omdat ik alleen nog maar zeeziek ben geweest tijdens het zeilen. Ik denk dat ik het wel leuk ga vinden als ik me beter voel op zee. De zeiltrainingen vind ik wel erg leuk. Tijdens de eerste zeiltrainingen leerden we vooral hoe alles aan boord heet en de functies ervan. Het is nog wel even moeilijk om alles te onthouden maar dat komt wel goed. Ook hebben we tijdens de zeiltraining geoefend met het Fisherman zeil. We moesten kijken of het lukte om hem te hijsen en naar beneden te halen. Verder moeten we wachtlopen. De wachten vind ik tot nu toe best leuk. Doordat het vaak midden in de nacht is zie je super veel sterren. Meer dan ik ooit heb gezien. Veel groetjes vanuit Martinique! Tam 

(Wekelijks kan Tamara een sailmail sturen die in bovenstaande blog is geplaatst) 


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page