top of page

Als in Pirates of the Caribbean

Hey lieve allemaal,

Vandaag (zondag 3 maart) is al weer dag 13! De tijd gaat echt mega snel.

We zijn 3 dagen op Dominica gebleven. Ik vond Dominica weer heel erg anders dan Martinique terwijl er maar een paar uurtjes zeilen tussen zit. Een groot verschil is dat Dominica Engelstalig is. Dit vond ik echt leuk want we hadden uitgebreide gesprekken met de bevolking. Ik vond de mensen heel erg vriendelijk.

Het leukste wat we hebben gedaan op Dominica vond ik de kanotocht. We werden opgehaald met kleine bootjes waarmee we over de Indian River gingen. We hadden een gids die roeide en ondertussen allemaal informatie over het gebied vertelde. We gingen langs plekken waar ‘Pirates of the Caribbean’ is opgenomen. Tussen de palmbomen en de pure natuur. Het was zooooooo mooi! Echt heel erg tropisch. Daarna liepen we terug naar het begin van de rivier langs een plantage waar ze allemaal fruit/ planten verbouwde (waaronder bananen). Het was echt prachtig en lekker want we mochten af en toe wat proeven.

Toen we net waren vertrokken richting Carriacou had ik zeiltraining en mocht ik de mast in! Dit was echt super leuk!! We zaten op ongeveer 30 meter hoogte. Ik vond het zo gaaf want we zagen nog een stukje eiland en oneindige zee. Ik kon er zo 3 uur blijven zitten. Echt heel erg rustgevend.

De volgende dag tijdens het ontbijt zagen we voor het eerst dolfijnen! Het was zo leuk om mee wakker te worden. 3 dolfijnen sprongen af en toe omhoog langs de boot.

Toen we een paar uur later aankwamen op Carriacou gingen we lekker zwemmen, zonnen en daarna weer aan land. Het was carnaval dus overal was muziek en kwamen mensen bij elkaar. Ook kon ik even naar huis bellen wat ik echt super fijn vond. Aan land kocht ik ook een reep chocola wat me zoooooo blij maakt HAHAH.

Vandaag was ook super leuk. We gingen na de zelfstudie en happy hour (dagelijkse schoonmaak uurtje waarin ik deze keer mocht helpen koken), naar Sandy Island wat we al zagen liggen vanaf de boot. We gingen daar snorkelen. Het was echt prachtig! Super wit zand en heel veel palmbomen. Ik zag heel veel vissen. Echt hele scholen met honderden vissen. Na het snorkelen gingen we bij het enige strandtentje van het eilandje zitten. Met een lekker lokaal drankje genoot ik van het prachtige uitzicht en de gezelligheid want het was echt heel erg gezellig. Het was echt een top dag!

Morgen moeten we allemaal half 7 klaar staan op het dek om te vertrekken richting Curaçao. Het wordt ongeveer 3 tot 4 dagen zeilen. Ik ben super benieuwd hoe het gaat zijn. De langste tocht tot nu toe. Eerst nog even wacht lopen vannacht.

Ik voel me echt super goed de afgelopen dagen en geniet volop! Mijn bunk (slaapplek) voelt ook echt steeds meer als mijn mini kamertje. Soms mis ik thuis heel erg maar jullie lopen gelukkig niet weg. Tot snel!

Liefs Tam


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page