top of page

Thuis op de Wylde Swan

Hey lieve allemaal, daar ben ik weer.

We zitten al weer op dag 21. Net over de helft dus. Super gek om te beseffen dat ik al 21 dagen hier ben maar ook dat ik over 20 dagen weer naar huis ga…

Woensdag avond (6-3) kwamen we aan op Curaçao (Willemstad). De tocht er naar toe ging echt super goed. Ik was niet meer zeeziek en de wind was super voordelig. We gingen tot wel 12 knopen. Wel merk je dat het heel erg vermoeiend is om op zee te zijn. Vanaf het moment dat we Curaçao binnen kwamen zat iedereen weer vol energie! Het was zoooo mooi! We zagen echt een skyline van lichtjes. Ook was het heel erg apart weer zo’n grote stad te zien aangezien we daarvoor alleen maar groen en mini dorpjes met kapotte huizen hadden gezien. Dat was ook heel erg indrukwekkend en mooi was maar dit is echt een mega verschil. Toen we de haven in gingen waren er mensen aan de kant naar ons aan het zwaaien. Het was echt magisch.

De volgende dag (7-3) mochten we na zelfstudie en happy hour de stad in! Het was echt super leuk. Door onze rode shirts vallen we altijd super erg op dus er kwamen al weer allemaal mensen op ons af met vragen. Echt heel erg leuk. We aten een ijsje en kwamen langs leuke pleintjes met winkeltjes. Ik heb leuke souvenirtjes kunnen halen :) Het was ook echt heel erg gezellig. In de avond kregen we een stuk of 30 jongeren uit Curaçao op bezoek. Ze deden mee aan wedstrijdzeilen maar dan op kleine bootjes. Ik gaf samen met Dana een rondleiding en daarna hadden we nog hele leuke gesprekken.

Donderdag (8-3) gingen we naar ‘Damen ship repair’. Het was super gaaf om de mega schepen te zien die ze daar repareren en wat te horen over de technieken die ze gebruiken.

Vrijdag (9-3) gingen we naar een strand waar de jongeren die bij ons langs waren geweest bezig waren met hun zeilwedstrijden. Het was super leuk ze bezig te zien. Ook was er een hele mooie snorkelplek. Wow ik heb zo veel vissen gezien! Ver op het water was ook een gezonken schip waar super veel vissen omheen zwommen. Ik heb ze echt ik alle vormen, kleuren en maten gezien. Het was echt heel erg mooi.

Gister (10-3) zouden we eigenlijk gaan vertrekken maar omdat het nog niet gelukt was de generator te maken moesten we nog even blijven. We gingen dus nog even het stadje in en een smoothie drinken. Ook leuk :)

(11-3) Vandaaghebikmijnwiskundetoetsgemaaktdieechtsupergoedging! Morgen gaan we zeker weg maar misschien kunnen we vandaag al gaan. Het wordt ongeveer 4 dagen zeilen en dan zijn we op Jamaica! Super veel zin in!

Ikvindhetechtsuperleukhierengenietenorm!HetschipvoeltechtalsmijnhuiseninmijnbunkhebikdetekeningvanMasonopgehangendusdaargaikelkedagmeeslapenenwordikelkedagmeewakker.

Spreek jullie snel weer!

Liefs Tam

[note van de social media manager: mocht je je afvragen waarom de laatste zinnen zo compact zijn? Zo houdt Tam het aantal woorden onder de limiet. Ik heb het zo gelaten :-) ]


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page