top of page

Blog: record snelheid met de Wylde Swan

Heyy lieve jullie,

De oversteek van Curaçao naar Jamaica ging super goed. We vertrokken 12-3. De verwachting was dat we er 4 dagen over zouden doen maar we hebben het in 3 dagen gedaan! Ook hebben we een nieuw record gezet met de Wylde Swan. In 24 uur hebben we 260 mijl afgelegd :) Tot nu toe gingen we steeds sneller dan de verwachting. Dag 2 op zee was ik helaas wel weer zeeziek maar gelukkig niet zo erg als de 1e keren. Tijdens de oversteek hadden we het vrij druk omdat we naast school en de normale planning internships hadden. Ik vond dit echt super leuk! Eerst liep ik stage bij de scheepsarts. Ik ben er achter gekomen dat ik het nog veel interessanter vind dan ik had verwacht. Ook deed ik een stage bij de kok. Ik heb de hele middag geholpen met nasi maken. Thuis hou ik echt niet van nasi maar hier vond ik het heerlijk hahaha.

15-3 kwamen we aan op Jamaica. Ik vond de binnenkomt bij Curaçao al magisch maar dit was nog veel gaver! Overal palmbomen en super tropisch. Het water was zoooo blauw! Ik hoop dat ik dat beeld nooit meer ga vergeten. Het leek bijna nep. Toen we voor het eerst aan land gingen schrok ik echt even. Het was zo druk op staat en er waren mensen naar ons aan het roepen. Het was echt een chaos. Na een tijdje kwamen we achter de reden. Op Jamaica zijn ze bezig met verkiezingen en het gaat voornamelijk tussen rood en groen. Wij hadden allemaal onze rode shirts aan van de boot dus iedereen dacht dat wij bij rood hoorden. Door de verkiezingen was het dus ook zo druk op straat. De volgende dag gingen we op excursie met een busje. De busrit vond ik heel erg leuk omdat er airco was :) en je wat meer van het land ziet. Het viel me op dat er echt een enorm verschil is tussen arm en rijk. Soms kom je enorme resorts tegen en 5 minuten later zit je tussen alle kapotte en vieze huisjes. De natuur is echt geweldig. We waren maar 2 dagen op Jamaica wat ik best jammer vind want ik denk dat het nog zo veel meer te bieden heeft. Jamaica staat dus op mijn bucketlist om nog een keer heen te gaan.

We zijn net aangekomen op Cuba! (18-3) Het was weer zo anders. We kwamen binnen langs een dorpje met allemaal neergevallen huisjes. Het zag er super armoedig uit. Elk eiland is weer zo anders terwijl het zo dicht bij elkaar ligt. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet verwachten. Misschien gaan we vanmiddag na zelfstudie en happy hour nog aan land. Ik ben super benieuwd wat we allemaal gaan zien.

Liefs, Tam


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page