top of page

De Wylde Swan!

Hey lieve volgers,

Zondag ben ik voor het eerst naar de ‘’Wylde Swan’’ (het zeilschip) geweest. Het was zo super leuk! De boot was net een dag terug van de vorige reis en lag in Harlingen. Ik, papa en mama kregen een rondleiding van een meisje die afgelopen jaar mee was geweest op de Wylde Swan van Harlingen naar Tenerife. Dat was super leuk want we kregen allemaal enthousiaste verhalen van haar reis.

Het schip was eigenlijk wel zo als ik het had verwacht. Het is niet mega groot maar ook zeker niet klein. Juist daarom vind ik het zo bijzonder om me voor te stellen dat zo’n schip een stormachtige oceaan over kan zeilen. Eerder had ik alleen nog maar foto’s gezien dus het was heel erg cool om alles in het echt te zien.

Over het schip:

- Lengte: 62 meter - Breedte: 7,3 meter - Hoogte mast: 43 meter hoog - Bouw jaar: 1920 - Gerenoveerd: 2010 - Crew: ongeveer 12 personen - Trainees (leerlingen): ongeveer 30 personen

De slaapruimte van het schip vond ik heel erg leuk. Iedereen heeft een soort hutje in de zijwand van het schip. Alle trainees slapen in de zelfde ruimte.

Op de reis gaat ook een kok mee. De kok maakt elke ochtend vers brood en verzorgd de rest van het eten. Omdat je bij sommige reizen lang op zee bent moet er natuurlijk genoeg eten mee. Het niet verse eten bewaren ze bijvoorbeeld op plekken zoals onder de bedden.

Verder zijn er op het schip natuurlijk heeeel erg veeel touwen. Nu weet ik natuurlijk nog niet waar die voor zijn maar als ik terug kom van de reis denk ik dat ik ze allemaal uit mijn hoofd ken.

Aan de voorkant van het dek moest ik natuurlijk ook even in de netten klimmen hahaha.

Op het schip hebben ze ook een klein rustig kamertje waar ze wat boeken hebben liggen en waar je ook huiswerk kan maken of kan leren voor je toets. Ik was super blij toen ik zag dat daar ook ukeleles en een gitaar lagen. Hoef ik die in ieder geval niet mee te nemen.

Ik heb een aantal foto’s gemaakt zodat jullie een iets beter beeld hebben van het schip 😊.

Gisteren heb ik ook iets spannends gedaan… Ik was gevraagd door de afdelingsleider van 4 havo of ik in de docenten vergadering een verhaaltje wou doen over Masterskip en wat daarmee mijn plannen zijn. Dit vond ik best wel spannend aangezien ik die docenten en zij mij nog niet kennen. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het super leuk. Ze waren allemaal heel erg nieuwsgierig en enthousiast.

Dit was mijn blog weer voor vandaag! Zaterdag komt er een extra blog online 😊.

Liefs, Tam

Ps: Ik ben benieuwd wat jullie van het schip vinden 😊.


Recente berichten
Archief
volg me op:
  • YouTube Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page